3 Mart 2015

Küçük Prens Kitap Yorumu ve Alıntılar



Saat 02:19. Mor battaniyemin üstüne kurulmuş bilgisayarımdan, ağrıyan sol omzumdan, kulağımdaki Minah'ın sesinden, sokak lambasının titrek ışığından merhabalar efendim. Bugün mutlaka ama mutlaka duymuş olduğunuz bir kitabın, Küçük Prens'in, kendimce ufak bir yorumunu yapacak ve sayfalarından yaptığım alıntılarla sizi başbaşa bırakacağım. 

Kitabımız Küçük Prens, dediğim gibi mutlaka ama mutlaka ismini duymuşsunuzdur zira ben de kitaba böyle başladım. Instagramda bir tane bile Küçük Prens'siz profil olmaması, kitaptan sürekli alıntılar yapılması  okuma merakımı fazlaca arttırdı. Merak etmeyin ben de Instagram profilime bir adet Küçük Prens dahil ettim :) 



 Küçük Prens gezegenler arasında yolculuk yaparken rastladığı yetişkinleri eleştiren bir miniğimiz. Bilmiyorum bu kitabı bu yaşımda okumasaydım sözleri bu kadar anlamlı gelir miydi? Çünkü Küçük Prens'in eleştirdiği 'o yetişkin'lerin arasında kendimi  gördüm. Çok alelade söylenmiş gibi gelen bir cümle bile defalarca altı çizilecek kadar düşündürücü mesela. Kitapta düzeni eleştiriyor Küçük Prens, bencilliği, bakar körlüğü, kibiri, memnuniyetsizliği eleştiriyor. Minicik yüreğiyle, söyledikleriyle o kadar haklı ki. Mesela bu kitabı okuyunca çocuk olmak istiyorsunuz, hep masum kalmak istiyorsunuz. Kitabı okurken çocuk yanınız yaptığınız bencillikler, körlükler yüzünden size kızarken yetişkin yanınız ders alıyor, utanıyor. Avcunuzun ortasına bir Küçük Prens almak istiyorsunuz, kalsın sizinle hatırlatsın masumiyeti istiyorsunuz. 

Velhasıl kelam yazılacak, çizilecek çok kelime olsa da cidden ama cidden güzel kitaptı, güzel yürekti Küçük Prens. 

Küçük Prens'in yüreğinin güzelliğini yansıtacak alıntılarla başbaşa bırakıyorum sizi. Arada bir lafa dahil olup seyir keyfinizi bozabilirim haberiniz olsun :) 

Not: Fotoğraflar şahsıma aittir.
Kitaptan yaptığım alıntıların hakkı ise Pupa Yayınlarına aittir. Saygılar :) 

Hikayemiz böyle başlıyor, 'Lütfen... Bana bir koyun çiz...'



Yetişkinler işte (!)

O asla bir yıldıza bakmadı. O hiç kimseyi sevmedi. Ama o bir insan değildi!


Sen günbatımını kırk üç kez seyrettiğinde çok mu üzgündün?

İşte en çok bu yönünü seviyorum Küçük Prens'i. Yetişkinleri yetişkinlerden daha iyi tanıyor.







Yahu ne güzeldin sen?


Ve herkesten verebileceği şeyi istemek gerekir.

Eğer kendini iyi bir şekilde yargılamayı başarırsan bu, senin gerçek bir bilge olduğunu gösterir.

Ben bile büyükleri anlayamamışken....
'İnsanlarla birlikteyken de yalnız kalınır.'


En bi sevdiklerimden~~
Çerçeveleteceğim, evet evet herkes görsün!


Hem bu kadar gerçek, hem bu kadar masal. Hiçbirşey mükemmel olmasa da bu cümle mükemmel!


Ve en bi sevdiğim ♥ Gözler kördür. Kalple aramak gerekir insanoğlu~~
Aslolan göze görünmeyendir.~~
Senin gülmesini bilen yıldızların olacak.!

Belki de çok sevmemin diğer sebebi cümlelerin yıldızlara olan yakınlığıdır. Seviyorum, çok seviyorum gülmesini bilen yıldızlarımı.


Bir postun daha sonuna geldik efenim. Bir dahaki posta kadar sağlıcakla kalınız, yetişkinlerin olmadığı yerde, Neverland'de buluşalım~~



10 yorum:

  1. Çok güzel alıntılar bunlar kuzucum. : }
    Yakın zamanda kitabı temin edeceğim sayende, huzurla. . .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi, ben çok severek okudum altını çiz-e-mediğim yerlerini :)) Oku, oku da muhabbetini ederiz bir güzel, inşallah :']

      Sil
  2. Küçük Prens bir fenomen. Arada sırada tekrar okunması gereken bir roman. Daha farklı şeyleri fark edebiliyor insan. Simyacı kitabı içinde aynı şeyi düşünmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle fenonem, Kutsal kitaplardan sonra en çok dile çevrilen kitaplar arasındaymış mesela. Ve cidden tekrar tekrar okunulası bir kitap. Simyacıyı okumadım ama merak ediyorum onu da, inşallah nasip olur :))

      Sil
  3. Ben bu çevirisini beğenmedim TT Hem kırk üç değil kırk dörttü bizim gün batımlarımız çünkü o kadar üzgündük.. TT TT
    Yine de beklediğim kısımlar dikkatini çekmiş şems

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk okuduğum yayını olduğu için karşılaştırma yapamıyorum, ama daha güzel bir çeviriyle okumak isterim elbette :))
      Güzel olunca kitap ister istemez altını çizdiriyor Küçük Prens'imiz :))

      Sil
    2. bende doğru çeviriyi tercih etmediğini düşünmekle beraber küçük prens kalp diyorum :)
      tabii birde ilk fotoğrafı instagramda da çok beğenmiştim ^^

      Sil
    3. Sanırım başka yayınevlerinden bir kez daha okuyacağım, ama şöyle birşey var bu çeviri ile bile hayran olmuşsam demek ki....... :) Yaaa, çok teşekkür ederim, fotoğraflarım için yaptığın yorumları çok seviyorumm :))

      Sil
  4. Çok sabırlıymışsın, bu kadar çok cümlenin altını çizip fotoğraflamak zor iş olmalı.

    Küçük Prens'in en güzel yanlarından biri de resimlerin yazar tarafından çizilmiş olması. Küçükken çok severdim hala da seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi yalan söyleyemeyeceğim fotoğrafları hazırlarken zorlanmadım değil, altını çizmek problem olmadı çünkü okurken ister istemez elim gidiyordu kelimeleri daha manalı kılmak için altına yamuk yumuk yollar çizmeye :)

      Evet resimler yazara aitmiş bende ufak bir araştırma sonucu öğrenmiştim. Güzel kitap yahu :) Yorum için teşekkürler :))

      Sil

Yorumlarını merak edenler var :)

- Bir Küçük Şemsparecik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...