10 Ekim 2014

Luhan EXO'dan Ayrıldı!



Şuan başlayacağım yazı  hiç başlamak istemediğim, yalan olmasını istediğim bir yazı. Ama hava gibi, su gibi, şuan önümde duran masa gibi gerçek. Bu sabah fanı olduğum EXO grubundan bir ayrılık haberi geldi. Evet biz EXO-L'ler, yine bir ayrılığa uyandık bugün. Fandom gerçekten çok yorgun ve çok yıpranmış. Aynı yıl içerisinde iki gidiş bir skandal ne demek? Gerçekten sabrımız sınanıyor.

Gruptan ayrılan üye Sang Namca'mız, erkek güzelimiz, geyiğimiz, gülüşüyle mutlu eden üyemiz Luhan. Zaten Luhan EXO'nun bir TLP konserine ve SMTOWN Tokyo konserine katılmayınca ortaya dedikodular çıkmıştı. Bizler inatla Luhan'ın sadece yorgun olduğunu ve dinlenmesi gerektiği için katılmadığını söyledik. Gitmeyecek dedik. Saçmalamayın dedik. Ama gitti. Bugün SM'e sözleşmesinin feshi için dava açtığını öğrendik. Haberin linkleri;

K-Pop Turkey haberi ===> Burada
EXO Planet Turkey haberi ====> Burada
Korezin Haberi ===> Burada

SINA adlı medya kuruluşu Luhan'ın EXO'dan ayrılmasının nedenlerden bir kaçı nı şu şekilde belirtmişti;

1. SM Entertainment Luhan için iyi gelecek planları sunmuyor.
2. Koreli ve Çinli üyelere yapılan muamele arasında fark var.
3. Kazanılan paranın bölüştürülmesi makul şekilde yapılmıyor.
4. Fazla çalışmaktan dolayı sağlık problemleri ve stres yaşıyor.
 Gelelim kişisel yorumuma. Kafam o kadar karışık ki... Bir yanım deli gibi SM'i suçlamak istiyor. diğer yanım da Luhan'ın EXO ailem gibi dediği halde neden bıraktığını anlamaya çalışıyor.SM'i suçlamak istiyorum çünkü son zamanlarda o kadar çok ayrılık yaşandı ki SM'de. Normalde asla şirketi suçlayan biri değilimdir. Hatta iki tarafında kusurlu olduğunu savunurum hep. Jessica olayında bile bu durum böyleydi benim için. İki tarafında hatası vardır dedim hep. Ama şimdi bunca ayrılık, bunca olaydan sonra beynimde hata payı yüksek olan tarafın SM olduğu yankılanıyor. Luhan Back to 20 film çekimlerindeyken hem film için hem TLP konserleri için tabiri caizse it gibi koşuşturdu. Hepimiz biliyoruz ki Luhan'ın yükseklik korkusu var ve uçak seyahatlerini uyku hapı alarak tamamlayabiliyor. Son zamanlarda Luhan'ın bariz bir şekilde zayıfladığı ve yıprandığı kimsenin gözünden kaçmıyordu. Zaten ayrılma kararı da bu sağlık sorunlarından sonra ortaya çıkmış. Luhan dinlenmek için Pekin'e döndüğünde fazlasıyla mutlu hissetmiş kendini ayrıca ailesinin yaşlandığını ve onların yanında kalmanın daha doğru olacağını düşünmüş. Tabi her şey bu kadar basit mi? Elbette değil. Şirket Çinli üyelerinin eve gitmelerine kısıtlama getiriyordu üyelere programları olmasa bile ailelerini göremiyorlardı. Ha geride kalan 10 üye Luhan'dan az mı çalıştı? Elbette hayır. Anlayamadığım yerlerden birisi de bu zaten. Sanırım biraz da memleket meselesi bu durum.

SM ayrılma kararı için yaptığı açıklamada bu kararı bu sabah öğrendiklerini ve şok olduklarını belirtmiş. Bal gibi yalan. Fanlar bile farkındayken şirketin haberi olmaması imkansız bence. Ayrıca açıklamada Luhan'ın EXO'nun popülerliğini kullandığını belirtilmiş. VeLuhan bu kararı alırken  Çin'deki şirketlerin aklını çeldiğini belirtmiş. Tam olarak böyle yazmasa da okuduklarımdan çıkardığım bu cümlelerdi.  Popülerliği kullanma kısmına zerre kadar katılmasam da Çin'deki şirketlerin Luhan'ı destekledikleri Weibo güncellemeleriyle de bariz bir şekilde belli.

Bazı fanlar  'Bunun için miydi? Para için miydi?' diyor. Bende tam olarak neden bu olmasa da bu da büyük bir etken diyorum. Hiçbirimiz masal aleminde yaşamıyoruz elbette bu denli zorlanan, sağlığından olan, ailesini göremeyen üstüne üstlük bu çalışmasına rağmen emeğinin karşılığını alamayan bir üye kendini ülkesinde destekleyen bir şirket bulduğunda ve orada geleceğinin daha iyi olacağını düşündüğünde elbette ki böyle bir karar alabilir. Belli ki bir şirket Luhan'a ulaşmış ve ona yardımcı olacaklarını söylemiş. Bu kadar yorulmuşken Luhan'da geri çevirmemiş.  Kulağa bencilce gelebilir ama ben ne Kris için Ne Luhan için tüm şartlar güllük gülistanlıkken keyiflerinden ayrıldıklarını düşünmüyorum.Geride kalan 10 üyeyi de Luhan'ı da Yi Fan'ı da destekliyorum. Yine bazı fanlar 'İdol olmak kolay mı elbette çalışacaklar neden hemen pes etti?' diyor. Haklılar mı? Elbette haklılar. Ama bize buradan konuşmak o kadar kolay ki. Dediğim gibi kimse milyonları karşısına alıp terk etti kelimesinin duyacağını bildiği halde keyfinden ayrılmaya kalkmaz. Ki Luhan tüm yorgunluğuna, hastalığına rağmen Pekin konserine çıkmış ağlayarak şarkısını söylemiş, gözündeki şişlik için fanlarından özür dilemiş, şişlik görünmesin fanlar üzülmesin diye eliyle gözünü kapatmış bir üye. Kesinlikle basit nedenlerden gitmedi Luhan.

Ayrıca SM'e bu gidişleri engellemediği için kızgınım. Belki Luhan'ın solo aktivitelerine biraz daha ağırlık verseydi, programları biraz daha insancıl yapsaydı bugün bu durum yaşanmazdı. İnsancıl diyorum çünkü ben bile EXO'nun haberlerini takip ederken yoruluyorum. Tamam çalışmasınlar demiyorum çıkış yapalı 2 sene olmuş ve bu denli ünlü bir grubun çalışmaması abes olur ama arada dinlensinler diyorum. Laf yine dönüp dolaşıp aynı yere  geliyor kısaca. Yani hala suç tam olarak kimde bilemiyorum. Yine iki tarafında hatalarının olduğunu ama bu defa SM'in hata payının daha yüksek olduğunu düşünüyorum.

Ayrıca Çinlilerin keşfedilmiş idolleri saflarına çekmek için verdiği çaba da takdire şayan doğrusu (!!!)

Her neyse... Üzgünüm, yoruldum, gidişleri izlemekten bıktım ama hala yanınızdayım çocuklar. Bir kişi bile kalsanız ben EXO-L'im ve buradayım. Bu arada Suho.... Güçlü kal lütfen şuan o kadar yorgunsun ki tahmin etmek hiç zor değil. Güçlü kal.

Ve Luhan. Her zaman yanındayız EXO-L'ler olarak. En azından ben yanındayım. Her zaman seninleyiz Sang Namca. Sen Sang Namca'sın güçlü kal. Mutlu ol ve güzel işlere imza at.~~






2 yorum:

  1. Artık bir Exotic nasıl avutulur bilimiyirim girçiktin :(:( Allah sabır versin...:D:D Kendimi, Allah korusun akraban vefat etmiş de baş sağlığı dileklerimi sunuyormuşum gibi hissediyorum ahahaha neyse gülmeyeyim
    Elde var 10 haydi hayırlısı bakalım elinizdekilerin de kıymetini bilin ne olacağı heeeeç belli olmaz
    Ayıp olmazsa, kocaman kocaman koooocaman gülümsüyorum Şems'im Him!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz Exotic değil EXO-L'iz bi kere :P 10 kişi kelimesine alışamasam da desteklemeye mecburum be Kumkumul'umm :(
      Tişikkir idirim V.I.P kardeşim :''))
      Hiç ayıp olmaz bende kooooocaman gülümsüyorum Kumkumul"umm :))

      Sil

Yorumlarını merak edenler var :)

- Bir Küçük Şemsparecik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...